Saturday, December 02, 2006

Schepen Versnick op de UCO toren.

De voorbije avonden was er op de UCO torens aan het Gentse Zuid een beeld te zien van vragende handen. Wie pakt Gent aan? luidt de tekst. Scherpzinnige waarnemers vermoedden hier de hand van schepen van Openbare Werken Geert Versnick (VLD). Deze avond werd ook het gezicht getoond.
Iedereen vroeg zich af om wie het ging, maar de kledij en de das verraden de hand van Geert Versnick. Ook de vraag wees in zijn richting.

Versnick: ,,Het komt het erop aan verrassend en creatief te zijn. Daarom schakelen we nieuwe media in. Het projecteren van grote beelden op gevels leek ons een leuk idee.'' Versnick duwt de VLD lijst en staat op de 50ste plaats. Schepen Versnick: “ Toen de VLD vorige week zaterdag met ruime meerderheid de lijst goedkeurden kreeg ik ook de toestemming om mijn mandaat van volksvertegenwoordiger te cumuleren met een schepenambt. Op dat moment kon ik ook met mijn campagne starten. Deze stunt sluit aan met mijn inzet voor het lichtplan. De UCO toren is een mooi gebouw en deze reclamevorm is milieuvriendelijk want er moet niets worden aangeplakt.'' Deze campagne is voor schepen Versnick ook een stuk campagne voor de federale verkiezingen in het voorjaar van 2007. Dan wil Versnick opnieuw verkozen worden als volksvertegenwoordiger.

Over de kostprijs wil Versnick niets kwijt. ,,Ja, het is duur. Maar dat moet je afwegen. Op 8 oktober zullen we weten of mijn campagne succesrijk was. We weten dat bij de VLD de voorkeurstemmen tellen als het op een schepenambt aankomt. Ik heb nu ruim vijf jaar als schepen achter de rug en kan realisaties voorleggen.'' Een bezoek ter plaatse leerde ons dat Beam-inc de projecties verzorgt. Die rekent 325 euro per uur per zijde aan en 300 euro voor het maken van een stilstaand beeld. Versnick zal gedurende een week elke avond van 8 tot 10 te zien zijn. Een berekening leert dat deze campagne vlug een kleine 10.000 euro kost. De stad vaart er in elk geval wel bij, want een deel keert in de vorm van reclamebelasting terug naar de stadskas.
Archief van 31 maart 2006.
Guido Van Peeterssen.