Nelson Hairteam wint prestigieuze Hairdressers Award
Het Gentbrugse Nelson Hairteam van Mia Desmet en Nelson Neyt heeft dit weekeinde voor de tweede maal op de prestigieuze Hairdressers Awards in Genval de Up to date women -award in de wacht gesleept. Deze award is fel begeerd omdat hij wordt toegekend door een internationale vakjury. Het Nelson Hairteam behaalde ook een tweede plaats bij de Consumers Award en een nominatie in de categorie Men en de categorie Hairdresser of the Year .De Odilon Vanderlindenstraat te Gentbrugge ligt onopvallend tussen Gentbruggebrug en de Kliniekstraat. Maar als je naar het Nelson Hair Team vraagt, dan vindt u het meteen. Mia Desmet: “Tijdens de Hairdressers Award 2004 in Genval, waar we voor de allereerste keer deelnamen, behaalden we zowel de publieksprijs als de zege in de categorie ‘up-to-date dames’. Waarom had u nooit eerder deelgenomen? Mia: “Ach, een samenloop van omstandigheden, het was er gewoon nooit van gekomen. Hier is ook altijd zoveel te doen. Wanneer ik niet in het salon sta, ben ik met papierwerk bezig. Toeval wou dat ik samen met Bert Goeman van Studio B&G een aantal foto’s aan het maken was voor de boeken, en mijn team doet daar ontzettend graag aan mee. Tenslotte haalden twee van onze drie inzendingen met glans de eindstreep. Het was echt een ontroerend moment, en het team wordt daar tot vandaag door gemotiveerd. De aandacht van de pers is ook aanzienlijk geweest.”Wie verzorgt de make-up in het salon? Mia: “Voor onze fotosessies verzorg ik zelf de make-up. Ik geef toe dat ik er niet genoeg tijd voor neem om elke klant met een beetje lipstick en blush het salon uit te sturen. Daarnaast werk ik met het volledige Clarins-gamma, hiermee kan ik elk probleem dat zich voordoet aanpakken. Weinig mensen kennen een merk zo in de diepte dat ze echt advies kunnen geven. Nochtans is dat een reden waarom klanten graag terugkomen. En voor het goede humeur, want lachen doen we hier veel en graag.”Jullie zijn blijkbaar bezige bijtjes? Stilzitten is niet aan de orde? Mia: “Toen ik mijn man ontmoette had ik net mijn diploma schoonheidsspecialiste op zak. Ik wou mijn man helpen in het salon dat hij van zijn ouders had overgenomen en ben nooit meer weggegaan. Toch ben ik altijd school blijven lopen. Nieuwsgierigheid zit in de genen, denk ik. Ik volg altijd wel een cursus: koken, Frans... Momenteel studeer ik Spaans”. Jullie zijn al zo lang en intens bezig, hoe hou je een zo een grote en sterke ploeg gemotiveerd? Nelson: “Ik denk dat als de bazen gemotiveerd zijn, het team dat ook is. Om de zes maanden is er een vernieuwing. Telkens opnieuw sta ik in bewondering en ga ik met vernieuwd enthousiasme aan de slag”. Dankzij L’Oréal Professionnel zijn Nelson en Mia goed geïnformeerd en er gaan altijd enkele mensen naar Londen om nieuwe technieken aan te leren. Nelson - “Wij hebben ook fijne klanten: mensen van alle slag en van elke leeftijd. Er is hier niet één stijl, maar evenveel stijlen als mensen. Het gaat hier van zeer klassiek tot zeer extravagant en avant-garde. Als wij maar tijdig achterhalen wat de klant wil, dan verlaat hij gelukkig de zaak. Het belangrijkste wat een kapper moet doen, is luisteren. Nooit zijn wil opdringen maar adviseren in functie van de verwachtingen van de klant. Sommige klanten wil graag steeds verandering, anderen willen gewoon dat hun kapsel met hen evolueert. Het is onze taak om daar achter te komen.”
Website: http://www.hairdressersaward.be/Info: Nelson Hairteam: 09 230.31.30 of Info@nelsonhairteam.be
Guido Van Peeterssen.
Website: http://www.hairdressersaward.be/Info: Nelson Hairteam: 09 230.31.30 of Info@nelsonhairteam.be
Guido Van Peeterssen.
<< Home